جنگل عمودی در مرکز میلان

جنگل عمودی در مرکز میلان

اثر جدید معمار و طراح شهری ایتالیایی Stefano Boeri، که Bosco Verticale نام دارد، اولین جنگل عمودی ساخته شده محسوب می شود.

این پروژه که در میلان اجرا شده، ترکیبی از محیط طبیعی و مجتمع مسکونی است. به عبارت دیگر خانه های آپارتمانی که توسط محیط طبیعی احاطه شده اند. این پروژه از دو برج یکی به ارتفاع 110 متر و دیگری به ارتفاع 76 متر تشکیل شده و در آن از 900 درخت و 2000 گونه ی گیاهی متفاوت استفاده شده است.

جنگل عمودی در مرکز میلان

این پروژه نمونه ای از محیط طبیعی شهری محسوب می شود. در هر بالکن چندین نوع درخت و گیاه به تناسب واحد مسکونی کار گذاشته شده و تجربه ای جدید از زندگی شهری را برای ساکنان ارائه می کند. گروه طراحی هدف از این نوع طراحی را کاهش آلاینده های هوا در مجتمع و ساخت مکانی برای زندگی پرندگان عنوان کرده اند. همچنین این نوع طراحی در مقابل آلودگی صوتی هم کاربرد دارد و توانایی تنظیم نور خورشید و افزایش اکسیژن محیط را داراست.

جنگل عمودی در مرکز میلان

جنگل عمودی در مرکز میلان

انتخاب درخت و نوع پوشش گیاهی در این پروژه با حساسیت زیادی انجام شد. درختانی که متناسب با واحد های مسکونی هستند، توسط سازندگان بنا کاشته و پرورش یافته اند. این پروژه که با تغییر فصل، ظاهری جدید پیدا می کند، از نظر طراحانش می تواند نماد شهر میلان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد سفارش