نتیجه نهایی مسابقه طراحی ایستگاه مترو در پاریس

نتیجه نهایی مسابقه طراحی ایستگاه مترو در پاریس

نتیجه نهایی مسابقه طراحی ایستگاه مترو در پاریس

این مسابقه ی طراحی را دفتر معماری BIG با طرح اسپیرال شکل‌اش برنده شد. BIG طرح این ایستگاه مترو که جزئی از برنامه گسترش متروی پاریس به 200 کیلومتر است، را با همکاری شرکت فرانسوی Silcio d’Ascia طراحی کرده است.

این طرح که کاملا به رنگ Terracotta طراحی شده، از یک ترمینال مرکزی و دو شاخه ی بیرونی تشکیل شده است. یکی از شاخه ها از روی روگذری در آن نزدیکی می گذرد و شاخه ی دیگری با عبور از روی رودخانه نقش پل را نیز داراست.

این ایستگاه که Pont de Bondy نام دارد، در حاشیه ی پاریس قرار دارد و قرار است پانزدهمین خط متروی این شهر محسوب شود. این خط که قرار است سه قسمت شود، 75 کیلومتر از متروی کل پاریس را تشکیل می دهد.

Pont de Bondy یکی از نه ایستگاه این خط مترو است. ایستگاه های دیگر را معماران بزرگی چون Kengo Kuma و Miralles Tagliabue و Elizabeth de Portzamparc طراحی کرده اند.

طراحان ایستگاه های دیگر نیز تقریبا مشخص شده اند؛ شرکت لندنی Grimshaw، استدیو طراحی پاریسی Bordas+Peiro، استدیو طراحی Vezzoni&Associes که در مارسی قرار دارد و شرکت فرانسوی Explorations قرار است در این پروژه حضور داشته باشند.

در مجموع 37 شرکت معماری و طراحی قرار است در پروژه ی Grand Paris Express (گسترش مترو پاریس به 200 کیلومتر) حضور داشته باشند. این پروژه قرار است تا سال 2030 به پایان برسد.

گردآوری: معمارینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد سفارش