بررسی بناهای معماری در سریال Game of Thrones

تحلیل و بررسی بناهای معماری در سریال بازی تاج و تخت Game of Thrones

بررسی بناهای معماری در سریال Game of Thrones

سریال گیم آو ترونز یا همان بازی تاج و تخت خودمان، به یکی از پرطرفدارترین سریال های جهان بدل شده است. اما نکته ی جالب در مورد این سریال معماری خاص بناهای موجود در آن است که با ساخت و ساز واقعی یا جلوه های ویژه، کلاس کاری خاصی را به این سریال بخشیده است. همزمان با این مسئله برای واقعیت بخشی بیش از حد به لوکشین ها، چندین تصویر هوایی نیز از نقاط مختلف جهان فیلمبرداری شده و به فیلم افزوده اند.

سرپرست طراحی صحنه این سریال، Deborah Riley، که دو فصل است با این سریال در حال همکاری می باشد، برخی از بناهایی را که در طراحی صحنه ها از آن ها الهام گرفته اند را شرح داده است.

 

هرم Meereen، از سریال

هرم Meereen

 

 

Zaculeu Pre-Columbian

Zaculeu Pre-Colombian

 

 

شهر Meereen (در سریال) در همان نگاه اول شهر های تمدن مایایی را یادآور می شود؛ به طوری که کاخ هرمی Meereen با فرم پله ای معابد مایایی را به یادمان می آورد. Deb Riley در این باره می گوید: وقتی درمورد هرم ها صحبت می کنیم اول همه مصر را متصور می شوند، ولی هرم Meereen نه از هرم های مصری بلکه از هرم های مایایی که دارای نقوش و طرح های متعددی هم هستند، الهام گرفته شده است.

کاخ Meereen، از سریال

کاخ Meereen

 

 

با توجه به اینکه شهر و کاخ Meereen از معماری مایایی ها الهام گرفته شده، مکان های داخلی در این شهر نیز به نحوی دیگر از این معماری وام گرفته اند. طراحی داخلی کاخ Meereen با توجه به خانه ی Ennis که در آن هم فرانک لوید رایت از معماری مایاها الهام گرفته بود، انجام شده است. Riley در این باره می گوید: من در لس آنجلس زندگی می کنم و بارها با خانه ی Ennis روبه رو شده ام به همین دلیل تصمیم گرفتم از معماری داخلی این خانه هم استفاده کنم. بعضی از دوستانم از اینکه معماری مدرن را وارد یک سریال فانتزی کرده ام مسخره ام می کنند ولی به نظرم بهترین کاری بود که انجام داده ام.

Ennis House, Frank Lloyd Wright

Ennis House, Frank Lloyd Wright

 

 

کاخ Meereen، از سریال

کاخ Meereen

 

 

سیستم Textile Block که توسط فرانک لوید رایت طراحی و اجرا شد، مربوط به طراحی و ساخت بتن های نقش دار است. این سیستم را فرانک لوید رایت با الهام از معماری مایاها طراحی و اجرا کرد.

Millard House, Frank Lloyd Wright

Millard House, Frank Lloyd Wright

 

 

Iron Bank، از سریال

Iron Bank

 

 

بعد از اضافه شدن Deb Riley به گروه طراحی صحنه سریال، بحث برای استفاده از معماری نازی ها با توجه به موقعیت سیاسی مکان ها آغاز شد. به خاطر نظم خشک Iron Bank در سریال گروه به این نتیجه رسیدند که از معماری نازی ها برای این مکان الهام بگیرند.

کاخ ریاست جمهوری آلمان، گالری مرمر، 1939

کاخ ریاست جمهوری آلمان، گالری مرمر، 1939

 

 

House of Black and White، از سریال

House of Black and White

 

 

شهری که خانه های Many-Faced God و Faceless Man در آن قرار گرفته اند از شهر Varanasi الهام گرفته شده اند.

شهر Varanasi، هندوستان

شهر Varanasi، هندوستان

 

 

Hall of Faces، از سریال

Hall of Faces

 

 

بخش Hall of Faces بنا از غارهای  Ellora در بخش غربی هندوستان و با مشاهده ی بیش از هزار معبد بودایی در چین الهام گرفته و ساخته شد.

غار های Ellora، هندوستان

غار های Ellora، هندوستان

 

 

کاخ Alcazar، سویا

کاخ Alcazar، سویا

 

 

کاخ Dorne نیز در سریال در یک مکان واقعی فیلمبرداری شده؛ این مکان کاخ Alcazar در سویای اسپانیا می باشد. Deb Riley از تجربه فیلمبرداری در بنایی که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده می گوید: سال ها پیش به عنوان توریست به این کاخ آمده بودم؛ اگر آن زمان ها می گفتند که سال ها بعد قرار است پربیننده ترین سریال جهان را در این مکان کار خواهم کرد، باورم نمی شد. بعضیی وقت ها به خاطر سریال کل محوطه ی کاخ را به روی بازدید کنندگان می بستند. قدم زدن در محوطه ی سرسبز باغ هر صبح، بهترین خاطره ام از این سریال است.

کاخ Dorne، از سریال

کاخ Dorne

منبع: معمارینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد سفارش